20.2.12

LII Akcja GTWb - Domy jak klocki olbrzyma







Skąd najlepiej widać domy jak klocki olbrzyma? Oczywiście z wysoka! Mamy więc trzy obrazki z góry, wykonane z pokazywanej przez Krabiana wieży szczecińskiej bazyliki świętego Jakuba. Widzimy Trasę Zamkową, sam Zamek Książąt Pomorskich oraz starówkę z fragmentem portu.

Żeby jednak wrócić do ludzkich rozmiarów, proponujemy trzy zdjęcia z poziomu gruntu. Po kolei - blisko stuletni żelbetowy (!) modernistyczny kościół Najświętszego Serca Pana Jezusa (oryginalnie ewangelicki, obecnie katolicki) - choć mocno przybrudzony, to robi wrażenie!

I na koniec jeden z najładniejszych budynków w centrum Szczecina w dwóch odsłonach - piękna secesyjna kamienica przy ulicy św. Wojciecha 1.
Zupełnie nie klocek olbrzyma, prawda? :)

12 komentarzy:

  1. Jak dobrze Szczecinowi, że tak blisko rzeki, zalewu.... nie same kzraki na brzegu i wzdłuż nich jezdnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, widzę że nie tylko ja się wspiąłem na wyżyny ;-)

    A secesja cacy jest, bez dwóch zdań.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne. Z przyjemnościa popatrzyłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. tylko jak fatalnie Szczecinowi z tą autostradą na starym mieście...
    zamek fajowski, kościół - brrrr. posępa.
    trzeba kiedyś odwiedzić Szczecin, tylko zawsze jakoś jest nie po drodze :-)
    natomiast kamienica - ja tam secesji nie widzę, ale w końcu ja nie jestem tak wybitnym jej znawcą...
    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. @Er - nie secesja? Aśmy czytali wszędzie, że to właśnie najlepsiejszy żywy przykład szczecińskiej secesji. I wręcz nie w jednym miejscu pisali, że w ogóle najładniejsza kamienica w Szczecinie.

    OdpowiedzUsuń
  6. że najpiękniejsza to sie nie kuce, ale termin "secesja" użyty jest w sensie potocznym, zgodnie z którymym każde ozdóbki sprzed stu lat, to secesja.
    tymczasem, to modernistyczny neobarok. ale ja się nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z nizin bardziej autentyczny i przygodowy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przez chwile się zastanawiałam, skąd ja to znam, a przecież byłam i to nie tak dawno, bo w lipcu!
    na swoje usprawiedliwienie dodam, że z wysokości metr pięćdziesiąt w kapeluszu wygląda to nieco inaczej;(
    :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z chęcią zobaczyłbym żelbetowy kościół.

    OdpowiedzUsuń
  10. O tej kamienicy je tu:
    trza kliknąć. Nie znam się na architekturze, ale te lejące się ryjki po bokach i nad wejściem najbardziej mi się z secesją kojarzą.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kamienica b. ładna. Ale kościół też ciekawy.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...