11.2.12

Poznańskie miejscówki znane i mniej znane.






Słowo się rzekło, dajemy więc więcej widoków Poznania. Na początek kamienice w pobliżu miejsca, gdzie skończyliśmy poprzednią wędrówkę,
czyli słynne Jeżyce. Miejsce widoczne na dwóch następnych zdjęciach, czyli centrum targowe Międzynarodowych Targów Poznańskich
jest znane chyba każdemu choćby ze słyszenia- powiemy tylko, że musieliśmy sporo czasu poczekać, aż trafi się moment (prawie) bez aut.

Przedostatnie zdjęcie to z kolei południowa część poznańskiej starówki - zdjęcie z rogu ulicy Świętosławskiej i Gołębiej w kierunku
widocznego na dalekim planie Rynku - za plecami mieliśmy Farę Poznańską, której poświęcimy osobny wpis, bo warto.

I w końcu Ratusz na Rynku (tak, ten z koziołkami w samo południe), a raczej pędzące po niebie chmury nadratuszowe, czyli najbardziej
oklepany temat obrazka, jaki można zrobić w każdym porządnym mieście (ups, moment - a gdzie stoi nasz 'ratusz'?!).

9 komentarzy:

  1. Niedoceniane Jeżyce faktycznie zasługują na popularyzację, a Starówka w takim wydaniu bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na Jeżycach to bym chyba całą kartę pamięci na dekoracje zużył.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja protestuję - nie ma Meteorytu Morasko! Następnym razem obowiązkowo ma byc Meteoryt Morasko :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie za to urzekły bloki Winograd(ów) i Żegrza. Też o nie poproszę. Możesz dorzucić poznańską PeSTkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jajemsory, ale niestety reklamacji nie uwzględnia się. W Poznaniu byliśmy ledwie dwa dni, więc ani Meteorów ani PeSTki niet, bo nie przebywalimy w tych rejonach. Zresztą z przyrodą mamy trochę na bakier.
    A bloków nie będzie ze względów oczywistych. Znaczy nawet parę zdjęć się trafiło przy okazji, w tym ujęcia słynnych pięcioraczków świętomarcińskich (znaczy domów towarowych Alfa), ale jest tyle ciekawszych widoków z Poznania, że na pewno one będą wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. moje też odżywają, kręciłem się tam co dnia latem 1988 ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze zdjęcie jakoś mi przypadło do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Poznańską starówkę miałam przyjemność oglądać w czasie letnich wypadów w kraj, ale zdjęć nie mam, tym chętniej sobie ją przypomnę.
    Tak w ogóle, to mamy tam bliską rodzinę męża, ale...
    ;)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...