26.7.12

Grodków.

Grodków to ostatnie miejsce z naszej wyprawy na Dolny Śląsk i Opolszczyznę. Choć formalnie leży w województwie opolskim,
a historycznie można go przypisać także do Górnego Śląska, to jednak pozostaniemy przy niepoprawnym przypisaniu
Grodkowa do Dolnego Śląska, podobnie zresztą jak wcześniej przypisaliśmy Nysę czy Brzeg. No trudno ;)

Grodków ładny jest. I stary oczywiście, co na Dolnym Śląsku nie dziwi ;) Grodkowski Ratusz będzie na początek...




...i widok na Ratusz (i rynek) z perspektywy jednej z grodkowskich ulic...


...kościół parafialny św. Michała...



...piękne baszty w resztkach murów obronnych...



...opuszczony kościół ewangelicki z połowy XIX wieku...


...i jeszcze jeden piękny, ceglany budynek w Grodkowie...


...a na koniec niespodzianka - Grodków ma także własne... przykrywy włazów ściekowych!...


7 komentarzy:

  1. piękny domek, piękne wieże, piękna klapa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna klapa, pozdrawiam. Co mi przypomina, ze nie mam jeszcze na sumieniu wizyty w stolicy polskiej piosenki. Trza będzie nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A się zgadzam - w Opolu co prawda byłem, ale tak dawno, że niewiele pamiętam. Mieliśmy się zresztą tam zatrzymać, ale akurat nic ciekawego do przenocowania się nie trafiło.

      Usuń
    2. Ja w Opolu to też tylko przejazdem pociągiem. Ale swoją drogą, jakoś tam mnie niezbyt ciągnie. Może po prostu nie wiem jeszcze, jak pięknie tam jest.

      Usuń
  3. Dawno przez Grodków nie przejeżdżałam, widzę zmiany, fiu, fiu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Grodków był kiedyś siedzibą powiatu. Mojego powiatu...

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...