18.8.12

Niemcza.

Niemcza to bardzo tajemnicze miasteczko, które zwiedziliśmy dosłownie przez kwadrans, bo pogoda nie sprzyjała,
a zasadniczo i tak wcale nie miało nas tam być. Zalety poruszania się własnym transportem są jednak takie, że jak się chce,
to można zrobić skok w bok. Tym sposobem zobaczyliśmy rynek w Niemczy i oto nasza relacja.

Niemcza chlubi się tysiącletnią historią (kroniki kolegi Thietmara), i choć dziś jest to raczej miasteczko nieco podupadłe,
w każdym razie z wyglądu, to daje jakiś obraz tego, jak mogły wyglądać lata jego świetności.

Oto mamy kościół stojący w rogu rynku, pw. św. Piotra i Pawła - teoretycznie pochodzący z końca XIII w., ale wielokrotne
przebudowy, w tym całkowita rozbiórka i postawienie na nowo w drugiej połowie XIX w. sprawiły, że niewiele można
powiedzieć, jak kościół mógł oryginalnie wyglądać. Na pewno jednak nie tak...

...drugim znaczącym budynkiem na rynku jest centralnie nań stojący ratusz, identyczny wiekiem z kościołem św. P & P...

...reszta kamieniczek wokół podłużnego rynku jest w stanie dość podłym...

...niemniej jednak, mimo niedającego się ukryć zapuszczenia, urok lat minionych posiadają...

...rzut oka w górę - ech, gdyby tak 'trochę' kasy w to włożyć...

...i na koniec nieco nostalgiczne obrazki dwa z biblioteką w tle...

1. Widzę że zebranie informacji zajęło więcej czasu niż sama wizyta w mieście :D

Biblioteka oldskól.

2. kamieniczki - tak mi róbcie, tak mi dobrze.

3. Kwadrans łaziliśmy, bo zaczęło lać, ale potem jeszcze dłuższą chwilę czekaliśmy, aż się wypogodzi. Ale niestety figa. Tośmy sobie poczytali o tym, co widzimy, skoro nie planowaliśmy najazdu na Niemczę, i się nie przygotowaliśmy wcześniej :)

4. Nie byłam.
    Ale jak patrzę na te zdjęcia, to rozumiem coraz bardziej i lepiej, dlaczego tak bardzo zachwyca mnie wschodnia ściana Polski...

5. Znaczy się, czemu? Bo teraz ładnie pojechałaś po Niemczy.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.