27.10.12

Mikulov - Zamek.

Były już u nas maszkarony z Mikulova, kamieniczki i kościoły, a także doorsy (doorsi?) - dziś za to największa atrakcja
czyli Zamek w Mikulovie (Schloss Nikolsburg), zwany także Pałacem. Wolimy jednak Zamki, więc oto zamek...


...widoczny z kwartału żydowskiego (o którym jeszcze kiedyś będzie), a od ogrodów zamek wygląda o tak...


...i jeszcze spojrzenie boczne, od strony drogi prowadzącej do zamku...


...nie ma wyjścia - trzeba włazić pod górę...


...przydałyby się ruchome schody, to choćby jak w naszej stołecznej kamienicy Johna...


...po wielu trudach i mozołach wspinaczki w prażącym słońcu południowych Moraw docieramy do wejścia...


...i jeszcze trochę bliżej, ostatkiem sił widzimy światło, czyli cywilizację za murami zamku...


...a nie nie, drogie dziatki - o tym już innym razem, a na deser pan rowerzysta na tle zamkowej bramy i kościoła św. Wacława...


11 komentarzy:

  1. Ten na ostatnim chyba stojaków szuka.

    OdpowiedzUsuń
  2. szuka wielkich wafli do lodów, ale nie może znaleźć, bo nie wie, że spleśniały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to nie są tortille szpinakowe?

      Usuń
    2. Całkiem niewykluczone - nie próbowalim.

      Usuń
  3. Taa... i spadły masłem na dół.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robi wrażenie i ździebko mi ten w Nachodzie przypomina.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przez Nachod śmy tylko przejeżdżali, więc zawierzam na słowo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardziej mi się podoba od Wawelu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podwórzec ma za to zupełnie inny. Z Wawelem jest taki 'problem', że jak się komuś nie podoba, to co najmniej niepatryjota.

      Usuń
    2. Kraków to całkiem fajne miasto, ale atmosfera dookoła niego jest tak napompowana, że "ja padłem na kolana". A tymczasem, jak przyjdzie co do czego i się człowiek znajduje w Krakowie, to może się rozczarować/zaśmiać (zależnie od podejścia).

      Usuń
    3. Prawda prawdziwa. Choć akurat na Kraków mam większą tolerancję, bo jeżdżę tam w miarę regularnie (i świadomie) od ponad 30 lat, i już się chyba przyzwyczaiłem, więc rozczarowania/zaśmiechu niet.

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...