20.11.12

LXI Akcja GTWb - Skok w bok.

Temat akcji abstrakcyjny, znaczy lubimy :) Skok w bok będzie dziś więc skokiem w przeszłość.
Do tego skoku zainspirował nas pewien dżentelmen starszej daty, przeglądający gazetę ze zdjęciem
pewnego młodego dżentelmena - może samego siebie?...


...a nawet jeśli nie, to czyż życie nie jest Iluzjon(em)?...


...gdzie nowe/odnowione spotyka się z tym, co powoli odchodzi...


...a my, jeszcze w sile wieku, możemy sobie popatrzeć na odnowione cuda techniki filmowej...



...czyli dwa niemal bliźniacze projektory AEG i Bauer'a, ustawione w rotundzie Iluzjona...



...i zadumać się nad zakręconymi losami polskiego kina...



...do zobaczenia w Iluzjonie!...


20 komentarzy:

  1. W latach młodości w STOLICY, czyli teraz ILUZJONIE na okrągło bywałam, bo blizko mieszkałam.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stoliczny Iluzjon, jak go zwał, tak zwał - ważne, że nadal działa. I świeci!

      Usuń
  2. Neą Iluzją świeci baj najt, muszę się przejść i cyknąć, bo fajny jest (widziałem z autobusu, w Alei Niepodległości się znalazłszy). Ale w środku nie byłem częstym gościem. Ostatnio odwiedziłem ten przybytek jakieś 8-9 lat temu, gdy była tam knajpa z ogródkiem. Gości siedzących w ogródku zaczepiały okoliczne lumpy, także na brak atrakcji nie można było narzekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie tam dawno nie było, i to nawet sporo dawniej niż Ciebie - zdaje się, że ostatnio ze dwadzieścia lat temu z okładem jak nic, bo jeszcze na studiach...

      Usuń
  3. Drzewiej mieszkałem rzut beretm od "Stolicy", alem jako dziecię nieletnie nie bywał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałem podobnie, ale na chodzenie do kina byłem wtedy jeszcze zbyt krótki ;)

      Usuń
  4. e, ten młody to mi wygląda na starego Giedroyca.

    dobrze, że Iluzjon/Stolica przetrwało (kino i budyno).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Giedroyc oczywiście, ale przecież mógł się w młodym Giedroyciu rozpoznać, wszak tak? :)

      Usuń
  5. o, jaki świetny pomysł! i rewelacyjne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie odnowiony jest iluzjon, a repertuar zachęca, żeby przesiadywać w nim całe dnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święte słowa - aż się pozytywnie zaskoczyliśmy, jak to wszystko zrobione na tip-top!

      Usuń
  7. Polskie Kino. Kiedyś naprawdę istniało, chlip, chlip... muszę się wybrać, zanim ktoś pokryje je "tagami".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to się spiesz, bo barany szprejołapskie już się pewnie szykują.

      Usuń
  8. Własnie dziś myślałam, że pochodziłabym sobie do Iluzjonu... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, ładnie odnowione, więc i do kina, i na film ;)

      Usuń
  9. O, jak zobaczyłem obsadę, to padłem ;-D Chyba sobie obejrzę, bo widzę że jest na jutubie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmiem zauważyć, że obsada padła już dawno ;)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. A faktycznie, ładnie odnowiony Iluzją!

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...